Live Bands & Events @ Cowboy Up

Check out our info page for sleeping arrangements in the close neighborhood here

 

Zaterdag/saturday 6 april 2019: The Flashbacks (BE) @ (RocknRoll/Rockabilly)

* The Flashbacks is een band uit regio Oostende met een passie voor Rockabilly en Rock ’n’ Roll. Met jeugdig enthousiasme en een eigen touch geven deze vier jonge kerels op elk optreden het beste van zichzelf. Al springend, dansend, rockend en soms ook rollend zetten deze jongens het podium in vuur en vlam! Covers als Rock This Town, Great Balls of Fire en Blue Suede Shoes worden aangevuld met eigen nummers. Tijdens deze swingende set vol energie is er nauwelijks tijd om op adem te komen tussen alle dansbare nummers. Als je de volgende ochtend wakker zult komen zal je ongetwijfeld ‘Flashbacks’ hebben naar een onvergetelijke avond. The Flashbacks startte als trio in de zomer van 2016, ze speelden onder andere op Polderrock in Oudenburg, Plectrumfestival in Ichtegem en Monmartre summer kick-off in Oostende. In de herfst van 2016 namen ze een demo op in een lokale studio. Eén van de eigen nummers op hun demo ‘Jack Daniel’s’ werd gehoord tot in Gent waar ze mochten optreden voor de Flemish Jack Associations. Deze Vlaamse vertegenwoordigers van Jack Daniel’s waren zeer enthousiast en ze werden er een van de vaste bands. De band steeg in populariteit en de zomer van 2017 werd een gigantisch succes. In de herfst van 2017 ging de band even uit de spotlights om te oefenen met hun gloednieuwe pianist. In januari van 2018 namen ze opnieuw demo’s op, ze waren nu met vier en de oude demo’s waren ondertussen gedateerd. De toekomst ziet er alvast veelbelovend uit, er staan al heel wat optredens in het vooruitzicht. Als The Flashbacks voldoende eigen nummers heeft, zal er wellicht een album komen. Waar het viertal nu zit kan variëren: Misschien zijn ze aan het repeteren of ze treden ergens op. Het is ook mogelijk dat ze aan hun public relations aan het werken zijn. Met andere woorden, ze zitten op café.

*The Flashbacks is a band from the Ostend region with a passion for Rockabilly and Rock ‘n’ Roll. With young enthusiasm and a personal touch, these four young guys give the best of themselves at every performance. While jumping, dancing, rocking and sometimes rolling, these guys set the stage on fire! Covers such as Rock This Town, Great Balls of Fire and Blue Suede Shoes are supplemented with own numbers. During this swinging set full of energy, there is hardly any time to catch your breath between all the danceable songs. If you wake up the next morning you will undoubtedly have ‘Flashbacks’ to an unforgettable evening. The Flashbacks started as a trio in the summer of 2016, they played at Polderrock in Oudenburg, Plectrumfestival in Ichtegem and Monmartre summer kick-off in Ostend. In the fall of 2016 they recorded a demo in a local studio. One of their own songs on their demo ‘Jack Daniel’s’ was heard in Ghent where they could perform for the Flemish Jack Associations. These Flemish representatives of Jack Daniel’s were very enthusiastic and they became one of the regular bands. The band rose in popularity and the summer of 2017 was a huge success. In the fall of 2017 the band went out of the spotlights for a few minutes to practice with their brand new pianist. In January of 2018 they recorded demos again, they were now four and the old demos were dated. The future looks very promising, there are already a lot of gigs in prospect. If The Flashbacks have enough of their own songs, there may be an album. What the foursome is now can vary: Maybe they are rehearsing or they perform somewhere. It is also possible that they are working on their public relations. In other words, they are in a café.

https://vi.be/theflashbacks

——————————————————————————————————————————————————————————–

Maandag/monday 22 april 2019: Handsome Johnny (NL) @ 15u30/3.30pm (Roots Rock/Country Rock/Americana)

*Somewhere in the ill-defined, always-misty, never-sunny area between Belgium and the Netherlands, the men from Handsome Johnny came together to make music. Music that captures the typical tales of the area: Getting lost in the woods, drinking beer in bars long past their prime, and fistfights that don’t always need a valid reason.Mark van Dijk, born in a place called Eight, always more interested in hanging out with cheaters and boozers than in a stellar career, is the band’s creative mastermind. Willem Schwaner, the stubborn son of a local forest ranger, bangs the drums like he was born in Nashville. Max Nohe, a strange South German fellow stranded in the Low Countries for reasons unknown, plays the Double Bass and other monstrosities.One day, Coos van de Klundert decided to sell his soul to the devil in exchange for supreme musical abilities and added his guitar-playing skills to the band.  In 2017 the band released their debut EP ”First Round”. The new single Well oh Well came with a strong music video. In 2018, they will release Round 2.

*Ergens in het slecht gedefinieerde, altijd nevelige, nooit zonnige gebied tussen België en Nederland kwamen de mannen van Handsome Johnny samen om muziek te maken. Muziek die de typische verhalen van het gebied vastlegt: verdwalen in het bos, bier drinken in bars lang achter hun hoogtepunt, en vuistgevechten die niet altijd een geldige reden behoeven. Mark van Dijk, geboren in een plaats genaamd Acht, altijd meer geïnteresseerd in rondhangen met valsspelers en boozers dan in een stellaire carrière, is het creatieve meesterbrein van de band. Willem Schwaner, de koppige zoon van een lokale boswachter, slaat op de drums alsof hij in Nashville werd geboren. Max Nohe, een vreemde Zuid-Duitse man die om onbekende redenen in de Lage Landen is gestrand, speelt de Contrabas en andere monstruositeiten. Op een dag besloot Coos van de Klundert zijn ziel aan de duivel te verkopen in ruil voor ultieme muzikale vaardigheden en voegde hij zijn gitaar toe -spelen van vaardigheden aan de band. In 2017 bracht de band hun debuut EP ” First Round ” uit. De nieuwe single Well oh Well kwam met een sterke videoclip. In 2018 zullen ze ronde 2 uitbrengen.

https://www.handsome-johnny.com/


Zondag/sunday 5 mei/may 2019: Greyhounds (USA) @ 15u30/3.30pm (R&B/Soul/Funk)

*Rising out of the Austin, Texas music scene, the Greyhounds, a duo comprising guitarist Andrew Trube and keyboardist Anthony Farrell, feature a unique sound that mixes R&B, soul, funk, and the Bakersfield country of Buck Owens into a style that has been described as “Hall & Oates meets ZZ Top,” and the duo’s exciting live shows have earned them a large and loyal fan following. The pair met in the late ’90s, and immediately began writing and playing together, placing tunes with artists like Susan Tedeschi and Derek Trucks while building up a songwriting catalog and gathering new fans with each show. The Greyhounds signed a three-album deal with a reconstituted Ardent Records (by this point officially called Ardent Music) and released Accumulator early in 2014. Two years later, the group released Change of Pace, a record that emphasized their soulful side.

*The Greyhounds, een duo bestaande uit gitarist Andrew Trube en toetsenist Anthony Farrell, stapt uit de Austin, Texas muziekscene en heeft een uniek geluid dat R & B, soul, funk en het Bakersfield-land van Buck Owens combineert in een stijl die is beschreven zoals “Hall & Oates voldoet aan ZZ Top,” en de opwindende live shows van het duo hebben hen een grote en trouwe fan gevolgd. Het paar ontmoette elkaar eind jaren negentig en begon meteen te schrijven en samen te spelen, waarbij deuntjes werden geplaatst met artiesten als Susan Tedeschi en Derek Trucks, terwijl ze een songwritingcatalogus opbouwden en nieuwe fans verzamelden bij elke show. The Greyhounds ondertekenden een drieledige deal met een opnieuw samengestelde Ardent Records (officieel Ardent Music genaamd) en brachten Accumulator begin 2014 uit. Twee jaar later bracht de groep Change of Pace uit, een plaat die hun soulvolle kant benadrukte.

http://www.greyhoundsmusic.com/


Zondag/sunday 19 mei/may 2019: The Hot House Four (UK) @15u30/3.30pm (30’s&40’s/Western Swing/Jazz)

*Since swapping the television for a piano, The Hot House Four progressed from jamming in the lounge to a band in a matter of months. Willy Briggs together with his wife Lisa Briggs teamed up with daughter Lola Gaskin-Briggs and Dan Morley to play some early American roots music. They blend a creative mix of Western swing, early jazz, blues, swing and rag time with twin guitars, accordion, lap steel, harmonica, mandolin and upright bass. In 2016, the band were joined by their clarinet player, Tim who has really added that extra swing. He now joins them at most gigs.

*Sinds de televisie is ingeruild voor een piano, is The Hot House Four binnen enkele maanden geëvolueerd van jammen in de lounge tot een band. Willy Briggs werkte samen met zijn vrouw Lisa Briggs samen met dochter Lola Gaskin-Briggs en Dan Morley om wat vroege Amerikaanse rootsmuziek te spelen. Ze combineren een creatieve mix van western swing, vroege jazz, blues, swing en rag tijd met twin gitaren, accordeon, lap steel, mondharmonica, mandoline en contrabas. In 2016 kreeg de band gezelschap van hun klarinetspeler, Tim, die echt die extra swing heeft toegevoegd. Hij komt nu bij de meeste optredens.

http://www.thehothousefour.com/

——————————————————————————————————————————————————————————–

Vrijdag/friday 24 mei/may 2019: Work In Progress (BE) @ 21u30/9.30pm (coverband)

Try out at Cowboy Up, all welcome!

Ontstaan uit 3 vrienden die 1 keer per maand voor de fun samen jamden, is Work in Progress uitgegroeid tot een 7-koppige coverband en is ook de ambitie gegroeid om live op te treden.

WIP  brengt nummers van bekende artiesten oa Bruce Springsteen, The Pointer Sisters, Joan Armatrading, Status Quo, The Commitments, The Radio’s, Joan Jett, Texas enz.

Wij kiezen ook meestal niet voor de best gekende nummers van deze artiesten.

 

 

——————————————————————————————————————————————————————————–

Donderdag/thursday 30 mei/may 2019: Blue moon Marquee (CAN) @ 15u30/3.30pm (Gypsy Blues/Jazz)

*Blue Moon Marquee is a Gypsy Blues band born of the wild rose country. They currently make their home in an island shack on the coast of the Salish Sea. A.W. Cardinal (vocals/guitar) and Jasmine Colette a.k.a. Badlands Jass (vocals/bass/drums) write and perform original compositions influenced by anything that swings, jumps or grooves. Artists such as Lonnie Johnson, Louis Armstrong, Blind Willie Jonson, Charley Patton, Howlin’ Wolf, Screaming Jay Hawkins, Tom Waits, Memphis Minnie, and Django Reinhardt are deeply infused in the soul of their music. Blue Moon Marquee is primarily a live duo with the energy and sound of a full band. Colette, the rhythm section, not only commands the upright bass but also brings the swing with her feet on the kick drum, snare and high hat, all while singing harmonies. Cardinal is of the screaming and hollering blues tradition with distinctive thick and smoky vocals that barrel out like a raging bull. His guitar crackles with the swinging energy of jazz tinged blues.

*Blue Moon Marquee is een Gypsy Blues-band geboren uit het ruige, wilde land. Ze maken momenteel hun huis in een schuilplaats aan het eiland aan de kust van de Salish Sea. A.W. Cardinal (zang / gitaar) en Jasmine Colette a.k.a. Badlands Jass (vocals / bass / drums) schrijven en voeren originele composities uit, beïnvloed door alles wat swingt, springt of groeft. Kunstenaars als Lonnie Johnson, Louis Armstrong, Blind Willie Jonson, Charley Patton, Howlin ‘Wolf, Screaming Jay Hawkins, Tom Waits, Memphis Minnie en Django Reinhardt zijn diep doordrongen van de ziel van hun muziek. Blue Moon Marquee is voornamelijk een live duo met de energie en het geluid van een volledige band. Colette, de ritmesectie, bestuurt niet alleen de rechtopstaande bas maar brengt ook de swing met haar voeten op de kickdrum, snare en hoge hoed, allemaal terwijl ze harmonieën zingt. Cardinal is van de schreeuwende en schreeuwende bluestraditie met kenmerkende dikke en rokerige vocals die uitslaan als een razende stier. Zijn gitaar knettert met de swingende energie van jazz getinte blues.

https://www.bluemoonmarquee.com/

——————————————————————————————————————————————————————————–

Zondag/sunday 16 juni 2019: The Barnstompers (NL) @ 15u30/3.30pm (Country/Swingbilly)

  • *The authentic music of the Barnstompers is based on the late 40s , 50’s traditional American Country-Boogie, Western-Swing, Honky Tonk and Rockabilly. Due to their vast repertoire the Barnstompers is a very versatile band with a original choice of songs. A combination of fine musicianship, danceable rhythm and strong vocals make them quite an exciting band. The band enjoys popularity both at home in the Netherlands and abroad. Shows in Belgium, Germany, England, France, Italy, Norway, Spain, Wales, Sweden, Switzerland, Ireland, Finland, Austria, Greece, Croatia, Denmark and a couple of successful Californian tours are witness to the fact that they are a much requested band in many parts of the world. Alongside the regular Barnstompers shows they did multiple successful tours and one offs with rockabilly legends of the 50s, including Sid King & Brother Billy, Sonny Fisher, Joe Clay, Lew Williams and Rudy Grayzell. The Barnstompers also back up contemporary singers in the Rockabilly/Country field, such as Charlie Thompson, Ronnie Hayward and Junior Marvel.

*De authentieke muziek van de Barnstompers is gebaseerd op de late jaren 40, 50’s traditionele Amerikaanse Country-Boogie, Western-Swing, Honky Tonk en Rockabilly. Vanwege hun uitgebreide repertoire is de Barnstompers een zeer veelzijdige band met een originele keuze aan liedjes. Een combinatie van goed muzikaal vakmanschap, dansbaar ritme en sterke vocalen maken ze een behoorlijk opwindende band. De band geniet van zowel thuis in Nederland als in het buitenland populariteit. Shows in België, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, Noorwegen, Spanje, Wales, Zweden, Zwitserland, Ierland, Finland, Oostenrijk, Griekenland, Kroatië, Denemarken en een paar succesvolle Californische tours getuigen van het feit dat ze een veel zijn gevraagde band in vele delen van de wereld. Naast de reguliere Barnstompers-shows deden ze meerdere succesvolle tours en one-offs met rockabilly-legendes uit de jaren 50, waaronder Sid King en Brother Billy, Sonny Fisher, Joe Clay, Lew Williams en Rudy Grayzell. De Barnstompers ondersteunen ook hedendaagse zangers in het Rockabilly / Country-veld, zoals Charlie Thompson, Ronnie Hayward en Junior Marvel.

Home

http://barnstompers.com/

 


Donderdag/thursday 25 juli/july 2019: Truffle Valley Boys Quartet (IT) @ 20u30/8.30pm (Bluegrass)

Truffle Valley boys back at Cowboy Up.

Bringing back the sounds of authentic early-to-mid 1950s Blue Grass music.

 

 

 

 

https://www.facebook.com/trufflevalleyboys/

 


Zondag/sunday 15 september 2019: Pat Reedy & The Longtime Goners (USA) @ 21u30/9.30pm (Country/Honky Tonk)

*Pat Reedy makes honest honky-tonk music for the modern world, mixing twang, blue-collar songwriting, working-class pride, and an unconventional backstory into albums like 2018’s That’s All There Is. That’s All There Is was written during breaks in Reedy’s construction job, with lyrics scribbled down on scraps of paper and discarded pieces of wood. Maybe that’s why these songs — with their warm, rough-around-the-edges charm — sound different than the contemporary country-pop hits recorded in Reedy’s adopted hometown of Nashville. In a city full of Hollywood cowboys and wannabe outlaws, Reedy is the real deal, more influenced by the artists whose filled the airwaves during his childhood years — including Dwight Yoakam, Mark Chesnutt, and George Jones — than anything in today’s mainstream. Years before he moved to Nashville, a 21 year-old Reedy cut his teeth on the street corners of New Orleans. He quickly became one of the city’s busiest street buskers, strumming songs for the locals on Lower Decatur and the tourists on Bourbon Steet. Those performances became the launching pad for his career, and although Reedy eventually graduated to proper venues, he never forgot the lessons learned during his roadside gigs.

*Pat Reedy maakt eerlijke honky-tonkmuziek voor de moderne wereld door twang, blue-collar songwriting, arbeidersklasse-trots en een onconventioneel achtergrondverhaal te combineren in albums als 2018’s That’s All There Is. Dat is alles. Er is geschreven tijdens pauzes in de bouwbaan van Reedy, met teksten die op stukjes papier en afgedankte stukken hout zijn neergekrabbeld. Misschien klinken deze songs dan ook – met hun warme, ruwe-rond-de-randen charme – anders dan de hedendaagse country-pop hits opgenomen in Reedy’s geadopteerde geboorteplaats Nashville. In een stad vol met Hollywood-cowboys en wannabe outlaws, is Reedy de echte deal, meer beïnvloed door de artiesten die de luchtgolven tijdens zijn jeugdjaren hebben vervuld – inclusief Dwight Yoakam, Mark Chesnutt en George Jones – dan alles in de mainstream van vandaag. Jaren voordat hij naar Nashville verhuisde, sneed een 21-jarige Reedy zijn tanden op de straathoeken van New Orleans. Hij werd al snel een van de drukste straatmuzikanten van de stad, tokkelend liedjes voor de lokale bevolking op Lower Decatur en de toeristen op Bourbon Steet. Die optredens werden het startschot voor zijn carrière, en hoewel Reedy uiteindelijk naar de juiste locaties afstudeerde, vergat hij nooit de lessen die hij tijdens zijn roadside-optredens had geleerd.

https://www.patreedymusic.com/

——————————————————————————————————————————————————————————–

Zaterdag/saturday 5 oktober/october 2019: The Sugar Family  (FR) @ 15u30/3.30pm (Old Time/Folk/Gospel)

*Héritiers transatlantiques de la Carter Family et des Kossoy Sisters, The Sugar Family porte avec fierté et fraîcheur les grandes et belles couleurs de la folk song américaine traditionnelle.
Puisant jusque dans les racines du gospel pour aller se promener sur les rives de l’Ohio autour de ballades old-time tantôt envoûtantes, tantôt jubilatoires, la musique portée par ces cinq chanteurs et musiciens touche au cœur, là où les voix profondes et authentiques réveillent des émotions universelles.
Leurs histoires transportent, exaltent, bouleversent, mises en lumière par de poétiques harmonies et des timbres puissants qui, tour à tour, se distinguent puis se rassemblent autour de joyeuses et gracieuses mélodies.
C’est portées par un amour fraternel et contagieux que leurs voix résonnent en choeurs et vous emportent avec elles dans l’Amérique des années trente, au carrefour du folk limpide et du bluegrass le plus rauque, là où le blues n’est jamais loin.
The Sugar Family propose un voyage enthousiaste et réjouissant de l’autre côté de l’Atlantique.

https://www.facebook.com/thesugarfamily/

——————————————————————————————————————————————————————————-

 

Rune Hauge released his first album (The One You Need) in 1995. It earned him critical acclaim from all over Norway, and in 1999, “Taxi” was released as a strong follow-up album. Both releases shows that Rune Hauge spans the range of acoustic music from straight-ahead bluegrass to jazz-influenced new acoustic music to songwriter-oriented folk.