Live Bands & Events @ Cowboy Up

Check out our info page for sleeping arrangements in the close neighborhood here

 

Zaterdag/saturday 14 september 2019: Pat Reedy & The Longtime Goners (USA) @ 21u30/9.30pm (Country/Honky Tonk)

*Pat Reedy makes honest honky-tonk music for the modern world, mixing twang, blue-collar songwriting, working-class pride, and an unconventional backstory into albums like 2018’s That’s All There Is. That’s All There Is was written during breaks in Reedy’s construction job, with lyrics scribbled down on scraps of paper and discarded pieces of wood. Maybe that’s why these songs — with their warm, rough-around-the-edges charm — sound different than the contemporary country-pop hits recorded in Reedy’s adopted hometown of Nashville. In a city full of Hollywood cowboys and wannabe outlaws, Reedy is the real deal, more influenced by the artists whose filled the airwaves during his childhood years — including Dwight Yoakam, Mark Chesnutt, and George Jones — than anything in today’s mainstream. Years before he moved to Nashville, a 21 year-old Reedy cut his teeth on the street corners of New Orleans. He quickly became one of the city’s busiest street buskers, strumming songs for the locals on Lower Decatur and the tourists on Bourbon Steet. Those performances became the launching pad for his career, and although Reedy eventually graduated to proper venues, he never forgot the lessons learned during his roadside gigs.

*Pat Reedy maakt eerlijke honky-tonkmuziek voor de moderne wereld door twang, blue-collar songwriting, arbeidersklasse-trots en een onconventioneel achtergrondverhaal te combineren in albums als 2018’s That’s All There Is. Dat is alles. Er is geschreven tijdens pauzes in de bouwbaan van Reedy, met teksten die op stukjes papier en afgedankte stukken hout zijn neergekrabbeld. Misschien klinken deze songs dan ook – met hun warme, ruwe-rond-de-randen charme – anders dan de hedendaagse country-pop hits opgenomen in Reedy’s geadopteerde geboorteplaats Nashville. In een stad vol met Hollywood-cowboys en wannabe outlaws, is Reedy de echte deal, meer beïnvloed door de artiesten die de luchtgolven tijdens zijn jeugdjaren hebben vervuld – inclusief Dwight Yoakam, Mark Chesnutt en George Jones – dan alles in de mainstream van vandaag. Jaren voordat hij naar Nashville verhuisde, sneed een 21-jarige Reedy zijn tanden op de straathoeken van New Orleans. Hij werd al snel een van de drukste straatmuzikanten van de stad, tokkelend liedjes voor de lokale bevolking op Lower Decatur en de toeristen op Bourbon Steet. Die optredens werden het startschot voor zijn carrière, en hoewel Reedy uiteindelijk naar de juiste locaties afstudeerde, vergat hij nooit de lessen die hij tijdens zijn roadside-optredens had geleerd.

https://www.patreedymusic.com/

——————————————————————————————————————————————————————————–

 

 

Rune Hauge released his first album (The One You Need) in 1995. It earned him critical acclaim from all over Norway, and in 1999, “Taxi” was released as a strong follow-up album. Both releases shows that Rune Hauge spans the range of acoustic music from straight-ahead bluegrass to jazz-influenced new acoustic music to songwriter-oriented folk.