Live Bands & Events @ Cowboy Up

Check out our info page for sleeping arrangements in the close neighborhood here

Vrijdag/friday 13 oktober/october 2017: Joseph Huber (USA) @ 21u30/9.30pm (Singer-Songwriter/Roots Music)

* Singer/Songwriter/Multi-Instrumentalist Joseph Huber was a founding member of the .357 String Band–a group that, despite its abrupt break-up, still continues to gain popularity and is known as one of the most influential groups in the recent insurgent underground country and bluegrass movement. Having moved from .357, Huber has honed his songwriting abilities immensely and now continues moving onward and upward captivating folks with his sincere and well-crafted songs under his own name and with his backing band. Whether it’s irresistible, fiddle-driven, dancing tunes or honest, heart-wrenching “songwriter” songs, Huber spans the spectrum of ‘Roots’ music while preferring not to stay within the boundaries of any strict genre classification. His lyricism and introspective writing style has received high acclaim from many Americana enthusiasts looking for a more substantive substitute to much of today’s modern country. Maintaining a solid touring schedule, playing all throughout both the U.S. and all around Europe, Huber continues to gain positive press, including being listed on L.A. Weekly’s ’10 More Country Artists To Listen To (2014).’ Blue Ridge Outdoor writes, “Songwriters like Townes Van Zandt, Chris Smither, and John Prine can marvel listeners in the simplest of acoustic settings,…From time to time, I stumble upon a new singer/songwriter whose work warrants comparison to the luminaries on this list. …Huber’s songwriting has me comparing him to my favorites above.” Huber’s 4th solo release, ‘The Suffering Stage’ is a shift both in writing style and in it’s filled-out production style, which looks beyond his usual minimalist folk recordings. It features many of Milwaukee’s best players, such as Ryan Knudson on pedal steel; Dustin Dobernig on keys; Andrew Koenig on electric guitar; as well as his long-time touring band members–Jason Loveall on fiddle; and Eston Bennett on bass. It follows his early self-released material–‘Bury Me Where I Fall’ (2010) and ‘Tongues Of Fire’ (2012)–and  his 3rd album, ‘The Hanging Road,’ which was released under Nashville’s ‘Muddy Roots Recordings’ label in Spring 2014.

*Zanger / Songwriter / Multi-instrumentalist Joseph Huber was een stichter van de .357 String Band – een groep die ondanks zijn abrupte break-up nog steeds populair is en bekend staat als een van de meest invloedrijke groepen in het recente ondergrondse Undergroudn Country en Bluegrass beweging. Nadat hij weggeweest is van .357, heeft Huber zijn lied schrijfvaardigheden in grote mate veranderd, en hij gaat door met zijn oprechte en goed bewerkte liedjes naar voren en naar boven en met zijn backing-band. Van zijn onweerstaanbare, fiddeldreven, dansende liedjes of eerlijke hartverscheurende songwriter liedjes breidt Huber het spectrum van ‘Roots’ uit, terwijl hij liever niet binnen de grenzen van een strikte genre classificatie zit. Zijn lyricisme en introspectieve schrijfstijl hebben lof ontvangen van veel Americana liefhebbers op zoek naar een meer substantiële vervanging voor veel moderne moderne landen. Onderhouden van een solide tour schema, in de Verenigde Staten. En in heel Europa maakt Huber positieve druk, waaronder L.A. Weekly’s ’10 Meer Country Artists To Listen To (2014). “Blue Ridge Outdoor schrijft,” Lyrici zoals Townes Van Zandt, Chris Smither en John Prine kunnen luisteraars verwonderen in de eenvoudigste akoestische instellingen. Van tijd tot tijd struikel ik op een nieuwe zanger / liedjesschrijver wiens werk een vergelijking met de lichten rechtvaardigt Deze lijst. … Huber’s songwriting heeft hem vergeleken met mijn favorieten hierboven. ” Huber’s 4e Solo Release, ‘The Suffering Stage’, is een dia in zowel stijl als in zijn uitgebreide productiestijl, die verder gaat dan zijn gebruikelijke minimalistische folkrecords. Het heeft veel van Milwaukee’s beste spelers, zoals Ryan Knudson op pedaaltaal; Dustin Dobernig op sleutels; Andrew Koenig op elektrische gitaar; Net als zijn lange tijd touring bandleden – Jason Loveall on Fiddle; Een Eston Bennett op bas. Het volgt zijn vroege zelfmateriaal – ‘Begraaf me waar ik val’ (2010) en ‘Tongues of Fire’ (2012) – en zijn 3e album ‘The Hanging Road’, uitgebracht onder Nashville’s Muddy Roots Recordings Label in het voorjaar van 2014

http://www.josephhubermusic.com/

——————————————————————————————————————————————————————————–

Zaterdag/saturday 21 oktober 2017: Ol’ Savannah (CAN) @ 21u30/9.30pm (Folk/Roots/Blues)

*Band members: Bartleby J Budde (banjo/bazouki/vox); Mike Gavrailoff (bass); Speedy Johnson (guitar/harmonica/vox); Ram Krishnan (drums/mandolin/vox); Kevin Labchuk  (accordion/harmonium/vox) Bartleby J. Budde and Speedy Johnson founded Ol’ Savannah in the winter of 2008. The duo began performing Piedmontese acoustic tunes on smaller stages, while honing in on a style of blues influenced first by Mississippi John Hurt and Fred McDowell. Now consisting of 5 members with 3 albums and 2 EPs, Ol’ Savannah have exchanged the quieter sounds of Piedmont for the violent tides of the Delta and the haunting airs of the Appalachian mountains.

*leden band: Bartleby J Budde (banjo / bazouki / vox); Mike Gavrailoff (bass); Speedy Johnson (gitaar / mondharmonica / vox); Ram Krishnan (vaten / mandoline / vox); Kevin Labchuk (accordeon / harmonium / vox) Bartleby J. Budde en Speedy Johnson richtte Ol’ Savannah in de winter van 2008. Het duo begon op te treden Piedmontese akoestische nummers op kleinere podia, terwijl het focussen op een stijl van blues eerste beïnvloed door Mississippi John Hurt en Fred McDowell. Nu bestaande uit 5 leden met 3 albums en 2 EPs, hebben Ol’Savannah stille geluiden van Piedmont ingeruild voor de gewelddadige getijden van de Delta en de spookachtige airs van de Appalachen

http://www.olsavannah.com/

——————————————————————————————————————————————————————————-

Zondag/sunday 29 oktober/october 2017: Girls Guns & Glory (USA) @ 151u30/3.30pm (Alt Country/Americana/Folk)

*Love and Protest: two concepts that seldom go hand in hand. Until you think about it a while. That’s what singer, guitarist and songwriter Ward Hayden did as he began mapping out plans for Girls Guns & Glory’s next album, which happens to be called Love and Protest. “That title sums up this album and it sums me up very well too,” he says. “We’ve done 10 years of touring, living, learning and growing, maturing and developing a broader world view, a view outside of the small town where I grew up.”  That decade began with Hayden and several like-minded musicians getting together. Their love for early rock ’n’ roll, true country, raw blues and pretty much any kind of authentic American music branded them quickly as anomalous — and electrifying. Since that time they’ve barnstormed far beyond their Boston hometown, playing honky-tonks, beer joints and more recently concert venues throughout the U.S. They’ve amassed a loyal legion of fans along the way. The media have noticed too, including Rolling Stone, which heralds them as a “modern-day Buddy Holly plus Dwight Yoakam divided by the Mavericks.” Now, in this milestone year, with Girls Guns & Glory recording for the first time on its own label, the group has channeled all it’s experienced into its most personal and, paradoxically, hardest-rocking release to date.

*Liefde en Protest: twee begrippen die zelden hand in hand gaan. Totdat je er over nadenkt een tijdje. Dat is wat zanger, gitarist en songwriter Ward Hayden deed toen hij begon in kaart brengen van de plannen voor Girls Guns & Glory’s volgende album, dat gebeurt Liefde en Protest genoemd te worden. “Die titel vat dit album en het vat me ook erg goed,” zegt hij. “We hebben 10 jaar toeren gedaan, wonen, leren en groeien, rijpen en het ontwikkelen van een bredere kijk op de wereld, een uitzicht naar buiten van het stadje waar ik ben opgegroeid.” Dat decennium begon met Hayden en een aantal gelijkgestemde muzikanten samen te komen. Hun liefde voor de vroege rock ‘n’ roll, waar Country, rauwe blues en vrijwel elke vorm van authentieke Amerikaanse muziek gebrandmerkt ze snel als een abnormaal – en opwindende. Sinds die tijd is ze ver boven hun thuisstad Boston heb barnstormed, spelen tingeltangels, bier gewrichten en meer recentelijk concertzalen in heel de Verenigde Staten Ze hebben een trouwe legioen van fans langs de weg verzameld. Ook de media hebben gemerkt, met inbegrip van Rolling Stone, die ze aankondigt als een “hedendaagse Buddy Holly plus Dwight Yoakam, gedeeld door de Mavericks.” Nu, in deze mijlpaal jaar, met Girls Guns & Glory opname voor het eerst op zijn eigen label, heeft de groep al is ervaren in zijn meest persoonlijke en, paradoxaal genoeg, hardst rockende versie tot op heden gekanaliseerd.

http://girlsgunsandglory.com/


Woensdag/Wednesday 1 november 2017: The Redemption’s Colts (BE) @ 15u30/3.30pm (Roots Music/Bluegrass)

*The Redemption’s Colts is a three men string band from the deep south of Belgium! United by their love of American roots music, but with many different musical influences, they have mixed it all, wrote songs, have covered some others and the band was born! From dark ballads to bluegrass in passing by the fury of rock n’ roll.

*The Redemption Colts is een drie mannen snaar band uit het diepe zuiden van België! Verenigd door hun liefde voor Amerikaanse roots muziek, maar met veel verschillende muzikale invloeden, hebben ze het allemaal door elkaar gehaald, schreven liedjes, hebben sommige gecoverd en de band was geboren! Van donkere ballads tot bluegrass in het laten beïnvloeden door de woede van rock n ‘roll.

http://www.theredemptionscolts.com/

——————————————————————————————————————————————————————————–

Zondag/sunday 5 november 2017: Bamboozle (UK) @ 15u30/3.30pm (50’1/Western Swing/Rockabilly)

*Bamboozle was formed in 2016, by Jim Knowler and Serena Sykes, and soon expanded to include Shaun o’Keeffe, long time friend of Jim, closely followed by Dave Kirk. After a short stint as ‘The Dixie Pigs’, and a plethora of suggestions, the band settled on the name, Bamboozle and set out to make beautiful… or maybe ROCKIN… music together! The guys, (and gal), love the 1950’s and wanted to include a variety of music from the era, including Western Swing, Rockabilly and more, and are working towards being a mostly originals band, with some classic covers thrown in the mix. With the songwriting talents of Jim Knowler, (formerly of The Keytones), in their midst, they have already written and performed their debut track, ‘Ice Cold Beer’, and have more in the making, with hopes of releasing an EP before the end of the year.

*Bamboozle werd opgericht in 2016, door Jim Knowler en Serena Sykes, en al snel uitgebreid naar Shaun O’Keeffe, lange tijd vriend van Jim, op de voet gevolgd door Dave Kirk bevatten. Na een korte periode als ‘The Dixie Pigs’, en een overvloed van suggesties, de band afgerekend op de naam, Bamboozle uiteengezet en mooi om te maken … of misschien ROCKIN … samen muziek! De jongens (en gal), hou van de jaren 1950 en wilde een verscheidenheid aan muziek uit de tijd, met inbegrip van Western Swing, Rockabilly en nog veel meer omvatten, en werken op weg naar een meestal originelen band, met enkele klassieke covers gegooid in de mix. Met de songwriting talenten van Jim Knowler, (voorheen van The Toetstonen), in hun midden, die ze al hebben geschreven en uitgevoerd hun debuut nummer, ‘Ice Cold Beer’, en hebben meer in de maak, met de hoop van het vrijgeven van een EP voor de einde van het jaar.

http://www.bamboozlehq.co.uk/

———————————————————————————————————————————————————————————-

Zaterdag/saturday 11 november 2017: Stringcaster (NL) @ 21u30/9.30pm (Bluegrass/Rockabilly/Hillbilly)

*Five men with stringed instruments and a harmonica. Seasoned musicians with their roots in blues, rockabilly, Irish folk and country. Years of experience on national and international stages alongside renown artists such as James Burton, Rocky Burnette, Paul Burlison, Albert Lee, DJ. Fontana and Jim Weider. The music is a mix of bluegrass, rockabilly, country, folk and hillbilly. With driving harmonica, high-speed fiddle, hot-pickin’ resonator guitar, twanging 5 string banjo, high-octane mandolins, pulsating rhythm guitar and thumping double bass producing their own unique sound. Original songs and covers and traditional music from the ’40s & ’50s.

*Vijf mannen met snaarinstrumenten en een mondharmonica. Doorgewinterde muzikanten met hun wortels in de blues, rockabilly, Ierse folk en country. Jarenlange ervaring op de nationale en internationale podia naast gerenommeerde artiesten als James Burton, Rocky Burnette, Paul Burlison, Albert Lee, DJ. Fontana en Jim Weider. De muziek is een mix van bluegrass, rockabilly, country, folk en hillbilly. Met rijden harmonica, high-speed fiddle, hot-pickin’ resonator gitaar, getokkel 5-snarige banjo, high-octane mandolines, pulserende ritme gitaar en dreunende bas produceren van hun eigen unieke sound. Originele songs en covers en traditionele muziek uit de jaren ’40 en ’50.

https://www.facebook.com/StringcasterMusic/


 

 

 

 

 

 

——————————————————————————————————————————————————————————–

Vrijdag/friday 9 februari/february 2018: Murder Murder (CAN) @ 21u30/9.30pm (Bloodgrass/Murder Balads)

They are back 🙂

*Northern Ontario’s Murder Murder are a full string band with suitcase percussion who create a unique blend of bluegrass and outlaw country. Their virtuosic musicianship and evocative songwriting are backed by a wealth of original and traditional murder ballads. Murder Murder has been touring and making records for three and a half years. They specialize in the folk tradition of murder ballads (hence the name) and have composed several dozen additions to the genre. Canadian culture and a fascination with their Northern surroundings are pervasive influences on their art, and they set all of their narratives in Canada, primarily in Northern Ontario. Functioning exclusively within the boundaries of the murder ballad tradition, the band makes a concerted effort to subvert the genre’s cliched narrative tropes and approach songwriting from the perspective of the modern social landscape. Rather than only imagining tales of slighted, male lovers exacting violent revenge on their female counterparts, the band explores more complex, modern scenarios that allow for more relevant, contemporary cathartic experiences. Currently, the band has two full-length albums and a third slated for an April/May 2017 release. The band logs a lot of kilometres – in the past year they have driven to showcase in Kansas City MO, toured Ontario, Quebec and the Canadian Maritimes twice, driven 5000km on the wrong side of the road across Ireland and the UK, and played a variety of music festivals including Fire in the Mountain (Wales, UK), Mariposa Folk Festival, The Fred Eaglesmith Picnic, Northern Lights Festival Boreal (opening for Bahamas). The band is also booked for a month long tour of mainland Europe in January 2017 (across 9 different countries) culminating in a trip to London for the Americana Music Assocation UK Conference & Awards, where Murder Murder is 1 of only 18 international acts selected to showcase.

*Noord-Ontario’s Murder Murder is een volledige band met koffer percussie die een unieke mix van bluegrass en outlaw country creëren. Hun virtuosistische muzikaliteit en evocatieve songwriting worden ondersteund door een schat aan originele en traditionele moordbalades. Moordmoord is voor drie en een half jaar touring en het maken van records. Ze zijn gespecialiseerd in de volksdeskiedenis van moordbalades (vandaar de naam) en hebben meerdere dozen toevoegingen op het genre samengesteld. Canadese cultuur en een fascinatie met hun noordelijke omgeving zijn doordrongen invloeden op hun kunst, en zij zetten al hun verhalen in Canada, vooral in Noord-Ontario. De band werkt uitsluitend binnen de grenzen van de moordbaladraditie. De band streeft ernaar om de gekliefde narratieve tropen van het genre te onderdrukken en liedjes te benaderen vanuit het perspectief van het moderne sociale landschap. In plaats van alleen te verbeelden verhalen van lichte mannenvrienden die hun gewelddadige wederpartijen gewelddadig wreken, verken ze de complexere, moderne scenario’s die meer relevante, hedendaagse katharische ervaringen mogelijk maken. Momenteel heeft de band twee full-length albums en een derde voor een april / mei 2017 release. De band logt veel kilometers – in het afgelopen jaar hebben ze twee keer in Kansas City MO getest, in Ontario, Quebec en de Canadese Maritimes getraind, 5000 km aan de verkeerde kant van de weg over Ierland en Groot-Brittannië gedreven. Verschillende muziekfestivals waaronder Fire in the Mountain (Wales, Verenigd Koninkrijk), Mariposa Folk Festival, The Fred Eaglesmith Picnic, Northern Lights Festival Boreal (opening voor Bahamas). De band is ook geboekt voor een maand lange tour van het vasteland van Europa in januari 2017 (over 9 verschillende landen), die uitmonden in een reis naar Londen voor de Americana Music Assocation UK Conference & Awards, waar Moordmoord 1 van slechts 18 internationale handelingen is geselecteerd om showcase.

 

 

 

 

 

 

 

 

In 1992/93 he was musical director and performer on two successfull NRK TV-series (Norway’s leading TV network) called “Roots 92” and “Roots 93”. Among the guests were Garth Hudson, Townes Van Zandt, Emmylou Harris, Rick Danko, Paul Brady, Richard Thompson, Tony Joe White plus many more.

Rune Hauge released his first album (The One You Need) in 1995. It earned him critical acclaim from all over Norway, and in 1999, “Taxi” was released as a strong follow-up album. Both releases shows that Rune Hauge spans the range of acoustic music from straight-ahead bluegrass to jazz-influenced new acoustic music to songwriter-oriented folk.